Skocz do zawartości

Zdjęcie

David Allen - Getting Things Done


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
69 odpowiedzi w tym temacie

#41 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 26 marzec 2012 - 21:12

Potrzebujesz większej przejrzystości?

- Jeśli potrzeba Ci większej przejrzystości, przenieś swoje przemyślenia na wyższe obszary w skali modelu naturalnego planowania

- Skoro brakuje przejrzystości, prawdopodobnie potrzeba większych nakładów pracy w ramach burzy mózgów.

- Kiedy sesja burzy mózgów zostaje zablokowana rozmytym, mętnym myśleniem, powinniśmy skierować nasze skupienie do wizji rezultatu końcowego, zapewniając, że zadziała siatkowy filtr naszego mózgu, dostarczając nam najlepszych myśli „jak to zrobić?”

- Jeśli rezultat/wizja nie jest klarowna, musisz sięgnąć wyżej, do przeanalizowania pierwotnej przyczyny, do której zajmujesz się danym projektem (celu)
KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#42 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 26 marzec 2012 - 21:14

Potrzebujesz bardziej intensywnych działań?

- Jeśli potrzebujesz zintensyfikowania działań, musisz poruszać się w dół modelu.

- Jeśli masz ogólny cel, możesz nie mieć jeszcze jasno zdefiniowanych obrazów pożądanych rezultatów. Myślenie należy skierować w stronę uszczegółowienia wizji. Po raz kolejny zadaj sobie pytanie: „Jak ma wyglądać pożądany rezultat końcowy?”

- Jeśli istnieje plan, ale projekt nie idzie tak, jak powinien, ktoś powinien dokonać oceny każdego komponentu pod kątem tego, co jest „najbliższym działaniem” i kto je dostał do wykonania.

- Do poprawienia efektywności nie są Ci potrzebne żadne nowe umiejętności. Wystarczy nowy zestaw zachowań w zakresie tego, jak i gdzie wykorzystać już posiadane
KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#43 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 27 marzec 2012 - 09:50

Przechodzę do drugiej części książki, ta część zawiera dużo więcej na temat tego jak konkretnie i po kolei wdrożyć system, opisuje jeszcze dokładniej czego będziesz potrzebował. Jeśli chcesz wdrożyć ten system na podstawie tego co będę opisywał poczekaj, aż skończę recenzję tej części książki (albo aż napiszę w recenzji, że już masz wystarczająco dużo informacji żeby zacząć).

Część II

Nauka sztuki bezstresowej efektywności


Implementacja - kompleksowo czy incydentalnie? Sporo na temat sztuczek

- Najlepiej zorganizowanymi ludźmi, których znam, są Ci, którym udało się zaimplementować do swojego życia najlepsze sztuczki.

- Gdzie położysz ważne dokumenty, które musisz zabrać na drugi dzień? Czyż nie położyłeś tego obok kluczy albo drzwi od mieszkania, tak byś miał pewność, że tego nie zapomnisz? Część Ciebie doszła do wniosku, że inna część może mieć następnego ranka ograniczoną świadomość.

- Myśląc o właściwych rzeczach we właściwym czasie i mając do dyspozycji narzędzia do uchwycenia tych myśli, otrzymasz wartość dodaną w postaci znaczącej poprawy swojej efektywności i kreatywności.
KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#44 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 27 marzec 2012 - 10:06

Zagospodarowanie czasu

- W przypadku większości ludzi optymalnym czasem, jaki należy poświęcić na zainicjowanie procesu i przygotowanie stanowiska pracy o odpowiedniej przestrzenie, umeblowaniu i narzędziach, są całe dwa dni, z rzędu.

- Nie rezygnuj jeśli nie jesteś w stanie wygospodarować takiego czasu: zrealizowanie którejkolwiek z zaproponowanych rzeczy, niezależnie od zasobów jakimi dysponujesz, będzie dla Ciebie użyteczne.

- Możesz oczywiście gromadzić sprawy etapami, ale byłoby o wiele prościej, jeśli mógłbyś zrobić to jednorazowo.

- Poświęć temu procesowi dwa dni, a otrzymasz w zamian wielokrotnie więcej w formie zwiększonej efektywności i dobrej kondycji psychicznej

Urządzenie miejsca pracy

- będziesz potrzebował miejsca, fizycznego lokum, służącego jako centralny kokpit kontrolny. Jeśli w miejscu pracy masz już urządzony gabinet z biurkiem, to jest najlepszy punkt startowy.

- Jeśli pracujesz w domu, to naturalnie dom będzie Twoją siedzibą główną

- Podstawowymi elementami stanowiska pracy są przestrzeń do pisania i miejsce na dane przychodzące.

- W razie potrzeby biurko będzie się oczywiście rozbudowywać o takie elementy jak telefon, komputer szuflady na dokumenty itd.

- Funkcjonalność miejsca pracy jest kwestią podstawowej wagi. Jeśli do tej pory nie masz przestrzeni do pisania i miejsca na dane przychodzące, to urządź je teraz.
KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#45 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 27 marzec 2012 - 10:18

Przenosząc się do biura, ciągle będziesz potrzebował gabinetu w domu

- Nie rezygnuj z przestrzeni pracy w domu. Niezwykle istotne jest, by posiadać w domu przynajmniej system asekuracyjny, funkcjonalnie tożsamy z tym, który stosujesz w biurze.

Biuro mobilne

- Jeśli sporo podróżujesz, jesteś przedstawicielem handlowym lub po prostu prowadzisz taki tryb życia, pożądanym dla Ciebie byłoby urządzenie mobilnego mini-biura.

- Mógłbyś je urządzić z wykorzystaniem teczki, plecaka czy torby wypełnionej odpowiednimi segregatorami i przenośnych narzędzi biurowych.

Nie dziel się miejscem

- Rzeczą konieczną jest posiadanie własnego miejsca pracy - lub przynajmniej swoich pojemników na dane przychodzące i fizycznego miejsca na obrabianie dokumentów.

- Kluczową sprawą jest, abyś posiadał swoją własną przestrzeń do pracy. Chcesz używać swoich systemów, nie tylko o nich rozmyślać.
KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#46 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 27 marzec 2012 - 10:50

Gromadzenie niezbędnych narzędzi

- W trakcie trwania tego procesu będziesz balansował pomiędzy używaniem tego, co znane i sprawdzone, a próbowaniem możliwości innych, nowych narzędzi

- Dobre narzędzia nie muszą koniecznie być najdroższe

Podstawy narzędzia pracy

Załóżmy, że zaczynasz od zera. Oprócz kawałka biurka, potrzebne będą Ci także:
  • szuflady na dokumenty
  • ryza czytego papieru
  • długopis lub ołówek
  • karteczki samoprzylepne
  • spinacze biurowe
  • klipy do papieru
  • zszywacz i zszywki
  • taśma klejąca
  • gumki-recepturki
  • autmatyczna metkownica
  • teczki
  • kalendarz
  • kosz na śmieci

- Kiedy ustalisz, w jaki sposób analizować swoje sprawy i co należy uporządkować, tak naprawdę zostanie Ci już tylko stworzenie i zarządzanie odpowiednimi listami.

- Jedną z najlepszych sztuczek mających na celu poprawienie efektywności osobistej jest zorganizowanie narzędzi, którymi lubimy się posługiwać.
KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#47 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 27 marzec 2012 - 11:03

Kluczowe elementy dobrego systemu archiwizowania

- Jeśli Twój system archiwizacji nie będzie szybki, funkcjonalny i przyjemny, to odrzucisz cały proces.

- Ogólnie archiwum dokumentów referencyjnych powinno zawierać
  • artykuły
  • broszury
  • kartki papieru
  • notatki
  • wydruki
  • faksy
w gruncie rzeczy wszystko, co chcesz zachować ze względu na interesujące Cię bądź użyteczne dane, a co nie chce stać na półce bez podpierania.

Elementy efektywnego systemu archiwizacji

- Trzymaj swój ogólny system archiwizowania dokumentów referencyjnych na wyciągnięcie ręki.

- Jeden spójny system alfabetyczny

- Zazwyczaj możesz umieścić przynajmniej jednostopniowe rozwinięcie tematu na każdej etykiecie np. "Ogrodowe - doniczki" i "Ogrodowe - pomysły". Obie teczki będą pod literą "O"

- Miej zawsze zapas nowych teczek

- Nie wypełniaj szuflad bardziej niż do trzech czwartych pojemności

- Znakuj teczki automatyczną metkownicą

- Nie oszczędzaj na jakości mebli do archiwum

- Jeśli możesz, pozbądź się teczek z wieszakami

- A jeśli nie możesz...
  • Metkuj teczki, nie wieszaki
  • Używaj jednej teczki do jednego wieszaka
  • Utrzymuj wystarczający zapas nowych wieszaków i teczek

- Czyść swoje archiwum przynajmniej raz do roku.

- Na czas sesji wdrożeniowej pozamykaj wszelkie pozostałe zobowiązania
KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#48 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 28 marzec 2012 - 10:29

Kolekcjonowanie: Gromadzenie niezbędnych Ci rzeczy

- Zarezerwuj sobie wystarczającą ilość czasu, aby móc zgromadzić większą część swoich niedokończonych spraw.

Do biegu, gotowi...

- Istnieje wiele praktycznych przesłanek przemawiających za zgromadzaniem w jednym miejscu wszystkich spraw przed rozpoczęciem procesu analizy

  • Dobrze jest wiedzieć, z jaką ilością spraw musimy sie zmierzyć
  • Masz obraz, jak daleko jesteś od "światełka na końcu tunelu"
  • Chcesz mieć pewność, że podczas analizoania i porządkowania spraw nie ominąłeś żadnej amorficznej sterty rzeczy, mogącej pozostać "gdzieś tam" niezauważoną. Gromadząc w jednym miejscu wszystkie sprawy wymagające Twojego zaangażowania, w sposób automatyczny osiągniesz wysoki poziom koncetracji uwagi i kontroli nad sytuacją

- Przygotuj skrzynkę na sprawy przychodzące, pół ryzy czystego papieru na notatki i...

...start!
KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#49 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 28 marzec 2012 - 22:13

Fizyczne gromadzenie spraw

- Pierwszą rzeczą, jaką należy wykonać jest przeszukanie Twojego fizycznego otoczenia pod kątem wyłowienia rzeczy, które nie znajdują się tam gdzie, powinny, a następnie umieszczenia ich w skrzynce spraw przychodzących.

- W skrzynce spraw przychodzących znajdą się wszystkie sprawy niezakończone, rzeczy wymagające podjęcia decyzji. Będą one dostępne do późniejszych analiz.

- Naucz się sztuki zauważania i gromadzenia wszystkiego, co nie powinno na zawsze znajdować się tam, gdzie się znajduje

Co ma pozostać tam, gdzie jest

- 4 kategorie rzeczy, które mogą pozostać tam, gdzie aktualnie się znajdują, w stanie jakim się znajdują, bez konieczności podejmowania wobec nich działań:
  • zapasy
  • materiał referencyjny
  • dekoracja
  • wyposażenie

Zapasy - to wszystko, co musisz mieć pod ręką, ponieważ regularnie tego używasz np. zszywki, pieczątki, wizytówki, baterie itd.

Materiał referencyjny - to zbiór materiałów, do których odnosisz w razie zaistnienia potrzeby, jak menu pobliskiej restauracji, zestawienie telefonów i adresów, materiały odnoszące się do danych projektów, obszarów i tematów, a także narzędzia takie jak słowniki, encyklopedie itd.

Wyposażenie - to telefon, komputer, faks, drukarska, kosz na śmieci, meble, sprzęt video etc.

- Większość z nas trzyma w szufladach/regałach/tablicach korkowych spore ilości materiałów referencyjnych, które albo są nieaktualne, albo powinny znajdować się w innym miejscu - to wszystko powinno znajdować się w skrzynce spraw przychodzących.
KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#50 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 28 marzec 2012 - 22:35

Problemy związane z gromadzeniem spraw

- Realizując etap gromadzenia możesz natknąć się na jedną lub więcej z poniższych sytuacji:
  • Zbierzesz o wiele więcej rzeczy, niż zdoła pomieścić jedna skrzynka spraw przychodzących
  • Zamiast gromadzić sprawy, możesz mieć skłonność do ich czyszczenia i porządkowania
  • Niektóre sprawy możesz zastać już do pewnego stopnia zgromadzone i uporządkowane
  • Możesz natknąć się na sprawy niezwykle istotne, które będziesz chciał trzymać na wyeksponowanym miejscu

- Jeśli dany przedmiot nie mieści się w skrzynce spraw przychodzących zapisz to na czystej kartce papieru i umieść jako notatkę reprezentującą daną sprawę.

- Jeśli od razu widać, że coś nadaje się do śmieci, wyrzuć to.
KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#51 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 28 marzec 2012 - 22:36

- Jeśli ilość spraw przychodzących jest zbyt duża i nie mieści się w skrzynce spraw przychodzących, zbierz materiał na stos i poukładaj wokół skrzynki spraw przychodzących, a jeśli to konieczne, nawet na podłodze. I tak będziesz ją opróżniał w dalszych fazach analizy i porządkowania spraw.

- Jeśli skorzystasz z powyższego rozwiązania zadbaj o to, żeby materiał należący do skrzynki spraw przychodzących odróżniał się od całej reszty.

- Jeśli masz już jakieś sprawy, które zostały wylistowane bądź umieszczone w notatkach potraktuj je jako sprawy wymagające dalszej analizy i umieść je w skrzynce spraw przychodzących. Twój system ma być spójny, należy więc oceniać wszystkie sprawy z tej samej perspektywy.
KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#52 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 28 marzec 2012 - 22:37

- Celem etapu gromadzenia jest zebranie wszystkiego do skrzynki spraw przychodzących w sposób możliwie najszybszy, tak abyś ograniczył i określił "pole bitwy".

- Uważaj na niekorzystne skłonności do czyszczenia i porządkowania.

- Jeśli natrafisz na sprawę która nie może Ci umknąć i faktycznie musi być zrealizowana przed zakończeniem wdrażania systemu postaraj się zrobić to od razu i wyrzuć ze swojej głowy. Jeśli nie, umieść to w skrzynce spraw przychodzących. W nieodległej przyszłości i tak zajmiesz się jej analizowaniem, więc to nie zginie.

- Jeśli nie możesz zrealizować pilnej sprawy w tej chwili a jednocześnie potrzebujesz specjalnego przypomnienia, stwórz zbiór "spraw pilnych"

- Jeśli odczuwasz niepokój, stwórz sobie takie wsparcie, jakie jest Ci potrzebne.
KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#53 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 29 marzec 2012 - 13:56

Rozpocznij od blatu swojego biurka

- Typowymi rzeczami na jakie możesz się tu natknąć, są:
  • sterty z e-mailami i notatkami służbowymi
  • karteczki z numerami telefonów
  • zebrane wizytówki
  • natatki ze spotkań

- Musisz oprzeć się pokusie myślenia w sposób typowy prawie dla każdego w tej fazie - "Wiem, co znajduje się w tej stercie i chce, aby zostało to tam, gdzie jest". Przecież to właśnie taki sposób myślenia wcześniej nie zadziałał.

- Wszystko co jest na biurku umieść w skrzynce spraw przychodzących

- Przy okazji zajmowania się biurkiem, zastanów się, czy nie chciałbyś dokonać jakiś zmian w jego wyposażeniu.

- Jeśli cokolwiek wymaga zmian, zanotuj to i wrzuć do skrzyni na sprawy przychodzące.
KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#54 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 29 marzec 2012 - 14:00

Szuflady biurka

- Porządkując szuflady, biurka zadaj sobie pytania
  • czy jest tu cokolwiek godnego uwagi?
  • Co, z czym należałoby coś zrobić?
  • Czy znajduje się tu coś co nie powinno tu leżeć?

- Jeśli odpowiedziałeś na któreś z pytań "tak", umieść tą rzecz w skrzynce spraw przychodzących.

- Możesz również w skrzynce spraw przychodzących umieścić notatkę reprezentującą to, że trzeba posprzątać szufladę. Będzie to zależało od czasu jaki posiadasz i ilości spraw do uporządkowania.

Sprawy pozostawione na wierzchu

- Pozbieraj wszystkie rzeczy leżące na wierzchu regałów/blatów stołów/szafek, których stałe miejsce znajduje się gdzie indziej.

- Jeśli to materiał referencyjny umieść umieść go w miejscu docelowym, archiwum lub na półce.

- Jeśli potrzebne jest jakieś działanie w stosunku do materiału jaki znalazłeś umieść go w skrzynce spraw przychodzących.
KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#55 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 29 marzec 2012 - 14:25

Wnętrza szafek

- Rozważ, czy rzeczy, które kolekcjonowałeś, i nostalgiczne pamiątki ciągle coś dla Ciebie znaczą.

Podłogi, ściany, półki

- Czy na tablicach korkowych przypięte jest cokolwiek, co wymagałoby podjęcia działania?

- Czy na ścianach nie znajduje się coś, co nie powinno się na nich znajdować?

- Co z półkami? Czy nie ma na nich książek, które powinieneś przeczytać bądź przekazać na cel charytatywny?

Sprzęt, meble i stałe wyposażenie

- Jeżeli cokolwiek wymaga jakichkolwiek zmian, wiesz co robić: sporządź notatkę i umieść ją w skrzynce spraw przychodzących.

Inne lokalizacje

- Proces ten możesz przeprowadzić w jakimkolwiek innym miejscu, w którym utrzymujesz swoje sprawy

- Nie pozwól, byś wpadając w pułapkę spraw mało ważnych, wyczerpywał we własnym domu swoje pokłady energii.
KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#56 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 29 marzec 2012 - 14:35

Gromadzenie mentalne: Sprzątnie umysłu

- Kiedy już zgromadziłeś wszystkie sprawy materialne z Twojego otoczenia, które wymagają podjęcia, jakichkolwiek działań, kolej na zebranie wszystkich pozostałych spraw mogących tkwić z zakamarkach umysłu.

- Zapisuj każdą myśl/projekt/rzecz angażującą Twoją uwagę na oddzielnej kartce papieru. Ponieważ później będziesz rozpatrywał każdą ze spraw oddzielnie, jest to bardziej praktyczne rozwiązanie.

- Spisując myśli idź na ilość.

- Spisuj wszystko od "muszę kupić karmę dla kota" po "zapobiec głodowi w Afryce"

- Nie bądź zaskoczony, jeśli wygenerujesz sporą stertę notatek.

- Możesz skorzystać z poniższej listy, aby sprawdzić czy czegoś nie pominąłeś.

- Jeśli sobie o czymś przypomnisz, zapisz to od razu na kartce i umieść w skrzynce spraw przychodzących.
KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#57 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 29 marzec 2012 - 14:41

Lista niezakończonych spraw do załatwienia


sprawy zawodowe

  • projekty rozpoczętę, niezakończone
  • projekty, które należy rozpocząć
  • zobowiązania i obietnice wobec innych,
  • szef/partner
  • koledzy
  • podwładni
  • inni członkowie organizacji
  • ludzie spoza organizacji
  • klienci
  • inne organizacje
  • usługodawcy
[*]kontakty do nawiązania lub oczekiwane,
  • wewnętrzne/zewnętrzne
  • zainicjować lub odpowiedzieć
  • rozmowa telefoniczna
  • poczta głosowa
  • e-mail
  • wiadomość na pager
  • faks
  • list
  • natatka służbowa
[*]inne pisma do dokończenia lub przekazania
  • raporty
  • oceny/audyty
  • propozycje
  • artykuły
  • materiały promocyjne
  • podręczniki lub instrukcje
  • materiały do przepisania i edycji
[*]spotkania do zorganizowania lub zainicjowania
[*]kto powinien wiedzieć o jakich decyzjach
[*]ważniejsze dokumenty do przeczytania lub przejrzenia
[/list]
KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#58 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 29 marzec 2012 - 14:46

  • sprawy finansowe
    • cash-flow (przepływy gotówkowe)
    • statystyki
    • budżety
    • prognozy i przewidywania
    • rachunki zysków i strat
    • bilanse
    • linie kredytowe
  • planowanie i organizacja
    • planowanie formalne (cele, rezultaty, wyniki)
    • bieżące projekty (kolejne etapy realizacji)
    • przyszłe projekty
    • biznesplany i plany marketingowe
    • inicjatywy organizayjne
    • nadchodzące imprezy
    • spotkania
    • prezentacje
    • restrukturyzacje organizayjne
    • zmiany w planach finansowania
    • instalacja nowych systemów i wyposażenia
    • podróże służbowe
  • banki
    • wpływy
    • wypłaty
    • zaliczki
  • administracja
    • sprawy prawne
    • ubezpieczenia
    • sprawy personalne
    • polityka personalna i procedury
  • klienci
    • wewnętrzni
    • zewnętrzni
  • marketing
  • promocje

KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#59 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 29 marzec 2012 - 14:53

  • sprzedaż
    • obsługa klienta
  • systemy
    • telefony
    • komputery
    • wyposażenie biurowe
    • inne wyposażenie
    • środki użyteczności publicznej
    • archiwa
    • składowanie
      • inwentarz
  • zapasy i zaopatrzenie
  • biuro/siedziba
    • organizacja biura
    • meble
    • dekoracje
  • oczekiwanie na...:
    • informacje
    • delegowane zadania i projekty
    • zrealizowanie kluczowych komponentów projektów
    • informacje zwrotne w stosunku do:
    • listów
    • natatek służbowych
    • telefonów
    • złożonych propozycji
    • zapytań
    • wniosków o odszkodowania
    • wniosków o zaliczki
    • wniosków ubezpieczeniowych
    • zamówień materiałów
    • przedmiotów oddanych do naprawy
    • biletów
    • decyzji innych osób
  • rozwój zawodowy
    • szkolenia i seminaria
    • rzeczy do nauczenia
    • rzeczy do poprawienia
    • umiejętności do wyćwiczenia, szczególne obszary szkolenia:
      • komputery
    • szkolenie w zakresie obsługi sprzętu audio/wideo
    • pisanie podsumowań
  • edukacja zewnętrzna
  • poszukiwania - muszę dowiedzieć się o...
  • profesjonalny ubiór do pracy

KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||

#60 Krzysztof Gonia

Krzysztof Gonia
  • Użytkownicy
  • 4092 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • MiejsceWrocław/Żary
  • opisALL IN

Napisano 30 marzec 2012 - 15:09

sprawy osobiste

  • projekty rozpoczęte, niezakończone
  • projekty, które należy rozpocząć
  • zobowiązania i obietnie wobec innych:
    • mąż/żona
    • dzieci
    • rodzina
    • przyjaciele
    • fachowcy
    • rzeczy pożyczone
  • projekty: inne organizacje:
    • usługowe
    • cywilne
    • wolontariat
  • kontakty do nawiązania i oczekiwane
    • rodzina
    • przyjaciele
    • fachowcy
    • zainicuj lub odpowiedz na:
      • telefony
      • listy
      • kartki
  • nadchodzące wydarzenia:
    • specjalne okazje
    • urodziny
    • rocznice
    • śluby
    • ukończenie szkoły
    • święta
    • podróże
    • wycieczki weekedowe
    • urlopy
    • wydarzenia społeczne
    • wydarzenia kulturalne
    • wydarzenia sportowe
  • badania i rozwój - sprawy do zrobienia:
    • miejsca do odwiedzenia
    • ludzie, którymi należy się spotkać lub zaprosić do siebie
    • miejscowe atrakcje

KOCHAJzycie || Szukaj rozwiązań, a nie wymówek || MAPA FORUM ||




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników